Wednesday, April 21, 2010

Tja!

Till Sverige tog vi oss trots att Eyöknavaddetnuärhonhette vulkanen tyckte att vi skulle stanna i Bankok. Vi måste ha varit det sista planet att landa på Arlanda, för där var det minst sagt panik. Så om hon ska spy ut lava i ett år till, så blir vi nog långvariga här hemma.... Och så kan jag ju inte direkt säga att jag rekommenderar att flyga med två småbarn själv i sammanlagt över 30 timmar. Och måste man det så ska man ju helst se till att man inte behöver vänta i sex timmar på anslutningsflyg på en flygplats där ingen pratar engelska.
Och nu har barnen fått se snö, coh de är måttligt roade. "It is too cold", "it is wet mummy" och tyckte jag var knäpp som tyckte att de skulle leka med den lilla snöhögen som fanns kvar. Jade var alldeles förfärad: "But it is DIRTY mummy..." (kan väl hända att snön inte var av den alldeles vita sorten hon sett i disneyfilmerna, utan en liten blötsnöhög med aska på). Så nu kan det bli vår tycker även jag!

Blir inget mer på min blogg förräns jag kommer hem igen, och jag lär inte kunna läsa så många bloggar eftersom ajg har very limited access to någon dator. På återseende, auf wiedersehen, bye for now. See ya all in about two months. Hoppas det blir vår snart och längtar efter alla syrener....

Kram!!

22 comments:

  1. Så godt å høre at dere kom fram! Har tenkt på dere, og lurt på hvordan det gikk.

    Nyt ferien, den skitne snøen og våren i Sverige:)

    ReplyDelete
  2. Va skönt att ni lyckades ta er hit. Jag försöker ta mig till Sthlm från Malmö och det verkar inte vara det lättaste. Jag tror att det är ngr miljöaktivister som hittat på detta "askmoln" och som vill att vi alla helt enkelt cykla till våra diverse destinationer. Det blir nog buss för min del.

    Kram

    ReplyDelete
  3. Vilken tur att ni kunde ta er hit i alla fall. Ha det så bra på er sverigesemester!

    ReplyDelete
  4. Hoppas att ni får en härlig tid i Sverige!

    ReplyDelete
  5. Vad skönt att ni är i Sverige! Hoppas ni får en trevlig vistelse!

    ReplyDelete
  6. Usch den resan lät jobbig men nu är ni på plats iallafall! Ha det bäst på er Sverige tripp och hoppas att vi alla frå en härlig, varm och solig vår!

    ReplyDelete
  7. Wow...Äntligen här alltså! Måste kännas underbart för dig att vara på hemmaplan. Jag har bara 5 mil till min familj och tycker det är himlen varje gång jag är där. Hade aldrig klarat att bo så långt borta som du gör. Njut nu och umgås med de dina, shoppa svenska tyger....och framför allt...än en gång... NJUUUUUUUUUUT!

    ReplyDelete
  8. I've been there! Och så undrar man om man är riktigt klok i huvet som drar iväg SJÄLV på långflyg med små barn under 5 år. Nånting att var knäppstolt över i framtiden. Bra jobbat att ni fixade det. Njut av Sveriges gottigott och barnen kanske plockar upp ett och annat i svenskan nu. Det är ju alltid kul! Kram till er alla.

    ReplyDelete
  9. Kolla in den här posten som jag hittade på en blog som kommenterat hos mig. Tänkte på dig direkt. Känner du nån i Söderköping som kan handla tyger till dig och skicka kanske? Ser verkligen ut som ett paradis för en sån som du.

    http://frkp.blogspot.com/2010/04/trikahimlen.html

    ReplyDelete
  10. Du har något att hämta på min blogg!

    ReplyDelete
  11. Nu har det dröjt så länge. Är du kvar?
    Kram Annette

    ReplyDelete
  12. Öh.. Kallstafölk har börjat fråga mej om vart du har tagit vägen, vad ska jag svara dom?

    ReplyDelete
  13. Hei!

    Jeg savner også dine innlegg!
    Håper alt er bra med dere og at du kommer tilbake i bloggerden igjen snart:)

    Klem fra Siri

    ReplyDelete
  14. Allvarligt, vad hände med roligaste bloggerska? vi saknar dig ihjäll!

    ReplyDelete
  15. Var är du nånstans! Hoppas du dyker upp här snart igen!

    ReplyDelete
  16. Inte för att jag har med det att göra men man undrar ju var du tog vägen. Var lite orolig ett tag. Men sá häromdagen ság jag att du hade komenterat en blogg och blev glad, ett litet livstecken i alla fall. Fast nu kan man ju undra om du kanske har flytit bort med allt vattnet ni har där nere.
    Hoppas att du har det bra!!

    ReplyDelete
  17. Dagen bästa nyhet ever!!!
    Fánga Musse Pigg och visa vem som bestámmer:) Kramar

    ReplyDelete
  18. Juhu, nå ble jeg glad!
    Måtte inn på IA nyckelpiga sin blogg og se hva det gjalt. Godt å høre at alt er bra med deg.

    Håper du får data og kamera igjen snart, så vi får noen nye innlegg fra deg:)

    Klem Siri

    ReplyDelete

  19. Really nice and informative blog, keep it up buddy…Thanks for sharing
    clipping path service

    ReplyDelete