Wednesday, March 3, 2010

Ahoy there me hearties. Och Jultomten.



Idag började dagen bra. Eller igår faktiskt. Eller i förrgår om man ska vara riktigt petig. Då kom ett paket från Sverige med bla Pirattyget. Hade ju tänkt att sy något åt Max som kompensation för alla klänningar Jade fått, men det fick jag ju tänka om ganska snabbt. Först tänkte jag sy en klänning, men sen blev jag snål så det fick bli en lång t-shirt eller tunika istället. För då finns det så Max får något också. Byxorna på bilden matchar inte, men man tager vad man haver när alla andra brallor blev blöta...
Sen i morse kom brevbäraren med tre paket och ett kuvert, åh vilken lycka. Ett från Siri med Singoallamönster i olika storlekar och ett jättefint jerseytyg med elefanter. Den ska jag sätta saxen i ikväll... Två paket var från Helen från Hello syr och pysslar. Det var en superfin djungeltröja som jag vann i en utlottning, jättefin, välsydd och helt underbar. Max blev jätteglad och tyckte att alla djuren sa quack quack. Sen hade hon även lagt i lite mudd (bl. a en lila som kommer passa super med elefanttyget från Siri) och ett jättefint grönt elefanttyg som även det kommer bli något åt Max. Sen var Fia så otroligt snäll att hon sålde det fina landskapstyget åt mig, mitt hade tagit slut.....
Och inte nog med det, tre fina tyger dök upp från gulliga f.d "Frk Polkadott" som numer är Jippiyes syblogg. Ett jättefint "Paristyg", ett superfint med sjöjungfruer, snäckor och annat fint som påminner lite om Henry Alexander s design samt ettt gulligt blommigt tyg. Tog en bild på Siris och Jippiyes tyger, men bilden laddar inte upp på bloggen... Jag ska ta ett nytt, så får ni se!

Tack allihopa, vad ni är snälla..... Och det är inte ens julafton!!!
Tack tack tack....

13 comments:

  1. Ojojoj...rena rama julafton ju! Visst är det kul med paket! Ser fram emot att se vad du hittar på med dina gåvor.

    ReplyDelete
  2. Åh, vad trevligt med så mycket rolig post! Förstår att det kändes som julafton allra minst:) Underbara tyger, bara att sätta igång att sy!

    ReplyDelete
  3. Kul att få annat än räkningar i brevlådan. Pirattröjan kan ju faktiskt Max ärva efter Jade när han blivit äldre skulle du då tycka den är för lång är det bara att kapa lite, men då försvinner lite av skeppet så det kanske inte var någon bra idee..
    Salta katten antar att det inte finns lakrits hos er. Min syster brukar åka till IKEA för att handla mat som hon saknar från Sverige. Svenska Kyrkan brukar tydligen också ha lite matförsäljning.
    Ser att ni fortfarande har kortärms väder härligt själva skall vi snart till japan med det härliga väder svänget mellan 0 och +19grader och sol. Vet inte vad som hänt med världen.
    Ha det bra./ Mia

    ReplyDelete
  4. For en kul piratjente!!

    Så bra at du likte stoffet jeg sendte, og at du fikk lilla mudd som passet til:)

    Gøy med sånne fine pakker i posten!

    ReplyDelete
  5. Vilken jättefin pirattröja!

    Kul att du blev glad! Det var ju meningen :) Vi har ju sportlov här nu, men Fia ska få sina pengar i nästa vecka när vi ses igen på dagis. Härlig frukost, förresten ;)

    ReplyDelete
  6. Underbar pirattröja och kul med så mycket paket!!

    ReplyDelete
  7. Kul pirat-t-skjorte! Så bra at du likte stoffene! Jeg hadde allerede sendt pakken da du kommenterte at du likte den "franske retrobuksen",så det var gøy. Klart du kan lage en lik til Max. De er nyvasket og har hengt ute i vinden, men enda er det dessverre litt lofts-lukt. Kanskje du har noen lure triks? Ellers så forsvinner det nok litt etter litt. Gleder meg til å se hva du lager!

    ReplyDelete
  8. Åh hej, så fin hon är!!! Kan tänka mig att hon är rätt ensam med piratkläder på er ort:) Så glad jag är att du gillar det. Och att du och Anna har kommit på något sätt så du kan beställa direkt till dig, jag hoppas det är så i alla fall. Jag vill också ha mer pirater, jag håller med att rapporten inte är perfekt, men jag är och var nybörjare. Men ändå, det är annorlunda och kul. Och jag vet att många barn gillar det. Dum som jag var har jag inte sparat, har inte ens en hel rapport. Så jag vill ha mer, att spara tills jag, om jag, får egna barn:) Många kramar!/Johanna

    ReplyDelete
  9. Snygg modell förresten, på klänningen, det sitter så fint!

    ReplyDelete
  10. Vad kul att allt har kommit nu!
    Säg bara till om det är något annat du vill ha hjälp med!

    Här är det sol, det snöar och blåser och brrr...ja i sportlovslandet är det som det ska.
    Idag blir det förhoppningsvis lite sytid...varje dag har det havererat p.g.a oförutsedda händelser, såsom egen förkylning, barnaktiviteter, barn som rings hem från dagis...igår klippte jag i desperation till lite iaf...Blir galen om jag inte kan sy något under hela sportlovet!!! Men det blir. Imorgon har snälla Farmor och Farfar lovat att ta hand om hela ligan hela dagen...så jag får lite ro att sy!! Så himla goa är de!

    Njut av sol och salta hav....snörvel var det här...

    ReplyDelete
  11. Så mycket härligheter du fått med posten!

    ReplyDelete
  12. Love it!!! I find all my vintage sheets to make clothes from in op shops. I don't get to go shopping that often so I have friends looking out for me. You seem to have lots of great vintage fabric too.

    ReplyDelete
  13. Åh vad mycket fint du syr!!! Kul med så mycket paket!!! Förstår att det känns som julafton ;)

    ReplyDelete