Sunday, April 5, 2009

Lagom avancerat...




Håller på med ett sånt där projekt som man kanske inte ska ge sig kast med när man är ganska så nybörjare på det här med att sy... Så nu ligger projektet i garderoben så jag slipper se eländet, risken finns ju att jag klipper den i småbitar annars...
Nåväl, bestämde mig för att göra ett par sånadäravaddenuheter som man sätter på selen i vagnen eller bilstolen, ett set för Max och ett åt Jade. Det var ju ganska enkelt, förutom snedslån som blev lite si och så på baksidan, men det bryr sig inte Jade och Max om direkt...
Nu har jag bestämt mig för att barna bara ska få kolla på dumburken i en timme per dag, eller enoch en halv. Här står TVn på halva dagarna, oavsett om någon kollar på den eller inte. Dags att vara lite mer miljömedvetna (även om jag tycker att vi är ganska duktiga), och även för att Jade ska sluta tjata om Hi5 dagarna i ända... Hello pussel, måla,playdough och böcker, bye bye Hi5, Wiggles, Boohbah och Charlie / Lola! Sen får vi nog räkna med en del protester...

3 comments:

  1. Hej! Det fina blåa landskapstyget i min blogg kommer från www.reprodepot.com. De har så mycket fina tyger att det är svårt att välja!

    ReplyDelete
  2. Hejsan! Ville bara säga att jag tycker de blev jättefina dina sele-/bälteskuddar/-skydd (vad de nu heter)! Och jag älskar det där svamptyget. Har skymtat det nånstans förut men minns inte var. Var hittade du det?

    ReplyDelete
  3. Dessa ser väl helt fina ut!!!
    Mina tyger köper jag överallt :-) Tradera, loppisar, myrorna, e-bay, prylodesign mm......ibland kostar dom ett par guldpengar och ibland upptill 100-tals guldpengar.
    Ha en bra dag!

    ReplyDelete