Wednesday, June 24, 2009

Det blir inte alltid som man tänkt sig...

I förrgår och igår satt jag uppe hur sent som helst och sydde på en klänning till Jade och en skjorta till Max som jag tänkte att de skulle ha på sig idag när vi var på minnestund för en familjevän. Jag blev väldigt nöjd, men det spelar ju inte så stor roll vad jag tycker när min snart treåriga dotter tycker annorlunda. Hon fick nämligen ett paket på posten från Sverige igår, och i det paketet så fanns en färgglad Pippi Långstrump t-shirt. Den har hon haft på sig sen dess, med undantag för ett bad emellan, och nån klänning skulle hon då rakt inte ha på sig. Och jag vet bättre än att bråka med henne när man redan är sen och ska sitta i bilen i en timme... Då kan det lätt hända att man inte kommer nånstans alls istället. Så Pippi fick det bli.

Men Max skulle ju ha sin skjorta på sig iallafall. Ha! Trodde jag.... Gick finfint tills jag skulle dra den över huvudet på honom. Tvärstopp. Spelade ingen roll hur mycket jag slet och drog i både Max och skjortan, öppningen var för liten och Max huvud för stort... Perkele!!! Slängde skjorteländet åt sidan i fem minuter, medans jag seriöst övervägde att sätta på honom Jade's klänning istället. Men där satte mannen ner foten, unisex i all ära men nån klänning blir det inte. Häpp. Så då slet jag lite till i skjortan, och försökte trycka ned den över Max huvud men huvudet var tyvärr lika stort som för fem minuter sen och öppningen alldeles för liten...

Så några lajv bilder blir det inte, inte idag iallafall...
Klänningen är en top från Ottobre som jag bara förlängde, och skjortan är Från Gynthers bok vad den nu heter. Den med mönster som är helt obegripliga...

16 comments:

  1. så fine de er! Veldig stilig med søskenmatching.

    Men så fryktlig ergelig at planen om å bruke dem ikke virket! Har også gjort samme feilen og laget åpningen altor liten. Neste gang skulle jeg være sikker på at den passet og laget den alt for stor! Så noe er det...

    Og Pippeer jo ikke lett å overgå..

    ReplyDelete
  2. Snygga!!!! Du verkar ha klurat ut mönstret till slut, trots danskan? ;-)

    ReplyDelete
  3. Superfina juh! Angående tyget! Påslakan från Hemtex :0)

    ReplyDelete
  4. Nej jag ljög!...köpte aldrig något på hemtex...det är från lagerhaus påslakanet!

    ReplyDelete
  5. Hade samma problem med det mönstret och halsen, men ge inte upp den! Klipp upp halsen och sätt på nytt kantband för den är sååå fin. Och jag är bombsäker på att Jade kommer att vilja ha klänningen snart. Den blir nog en ny favorit.

    ReplyDelete
  6. haha vilken otur, men det var ju inte ditt fel i alla fall, du har ju gjort dem jättefina, jkla mönster! Hade gärna sett livebilderna:)

    ReplyDelete
  7. Underbara!! Vet hur det är med bestämda treåringar ;-)

    ReplyDelete
  8. Äsch då, så förargligt med halsöppningen. Men som Bobo skriver, den går ju att göra om!

    ReplyDelete
  9. Fina kläder du sytt! Retligt att din lilla dam inte ville använda sin klänning... den där egna viljan är inte alltid vad man behöver ;) Tycker också du bara ska öka halsöppningen, så blir tröjan jättebra!

    ReplyDelete
  10. Ja det blir nog till att sprätta... Och det är jag ju jättebra på iallafall. Fast jag antar att den kommer att landa på min "göra sen" hög. Den högen som bara växer och växer...

    ReplyDelete
  11. Ja, butiken finns i sthlm med. Gå in på lagerhaus.se så kanske det finns en karta och gatuadress.

    ReplyDelete
  12. Åh vad gulligt! Men jag är så spänd, för jag undrar hur det ser ut på tyg. Jag längtar verkligen efter att ha det i handen.

    ReplyDelete
  13. Nämen, barn är så knepiga! E beställde en molntröja, men har han använt den ännu? Nix, men det kommer väl...

    Ang skjortan så är det nog bara att sprätta och sätta nytt kantband, gör det fort så kommer nog Max att gilla den!

    Hihi, har länge tänkt att göra omlottklänningen från gynther men jag gillar inte heller mönsterarken...alldeles för många linjer...!

    ReplyDelete
  14. Jo, man har ju sina trix, nä i ärlighetens namn ska sägas att det är förmiddagar som räknas in i leka själv:ev som vila efter maten också: mina barn fullkomligt älskar att se på film. Vet att det troligen är helt förkastligt men ibland är det faktiskt bra, plus att de varvar ned...
    Bada fungerar ganska bra också, ute, men mindre bra om man ska klippa till något då det ju ofta blåser....hm?!

    ReplyDelete
  15. Haha, skönt att sånt inte händer bara hos oss!!! Härliga alster, hoppas din dotter ändrar sig och tröttnar på Pippi och att skjortan mirakulöst blir större! ;-)
    Ge inte upp skjortan, den var ju jättefin!!

    ReplyDelete
  16. De var väldigt, väldigt fina i alla fall, både klänningen och skjortan! Låt skjortan ligga till sig en stund och ge dig på den igen om ett litet tag! :) Gör det inte för snart bara, när du fortfarande är sur på den, för då blir det inge bra! :)

    ReplyDelete