Tuesday, June 30, 2009

Produktiv...

Har sytt en hel del faktiskt... Huset ser ut som ett bombnedslag, men jag har bestämt mig för att det nog får vara så medans barnen är små. En tvåa (som egentligen är en trea enligt svenska mått; två sovrum, ett vardagsrum, kök, badrum och toalett) och två vuxna, två barn och en uppsjö av leksaker och tyger och diverse annat = otroligt svårt att hålla städat. Så jag har gett upp. Men jag lyckades hitta lite golv att lägga kläderna på så jag kunde fota dem iallafall.

Först ut...
Den här sydde jag av en bebisfilt och lite brunt tyg. Mönstret är efter en annan tröja Max hade. Applikationen blev det lite si och så med. Nästa gång använder jag nog en bokstavsmall istället för att bara klippa ut den.

Tröja nummer två!!!
Den här blev efter samma mönster som den föregående. Även här vore det nog en fördel med någon slags mall. Och jag har inte den blekase vilken inställning man ska ha på sin zig zag när man syr på en applikation. Sen får jag nog införskaffa lite stitch and tear, eller nåt att lägga bakom för att stabilisera tyget lite. Det blir ju lite vågigt och dant annars, men det ser ju inte ni eftersom blixten på kameran har döljt det problemet (så egentligen kunde jag ju ha låtsas att det var perfekt...).
Och nummer tre!

Även lite jofotex tyger har hittat hit. Hoppas det reste första klass med champagne och sovstolar, för portot var sådär lagom kul att man fick lite magknip... Mönstret är ett ottobre mönster på en omlottröja som jag bara gjorde ett framstycke på istället. Blev ganska stor, men smal. Får se i morgon om den passar min lilla grabb. Alla tröjorna är till Max, han växer så det knakar... Fast sen blir det nog mest sytt åt Jade i Jofotextygerna, så både Jade och sen Max kan ha dem..
Nu ska här sovas lite, för barnen har blivit förkylda igen... HUR ÄR DET MÖJLIGT???!!! Jag har medvetet hållit dem borta från lekparken, snoriga ungar och ungar som inte är snoriga och alla möjliga andra ungar... Jag har gett the evil eye åt varenda kotte som har sett förkyld ut, så absolut INGEN har lyckats komma inom smittoavstånd från oss. Men ändå så blir de sjuka. Så imorgon ska vi gå och hosta ned alla i lekparken... (Nej då, det ska vi faktiskt inte.)

9 comments:

  1. Jättefina tröjor och supersöt Max :-)!

    ReplyDelete
  2. Fina tröjor.
    Totally stable är att rekommendera till applikationer.
    Jag brukar ställa in sick sacken på följande när jag gör applikationer.
    Stygnbredd 3, stygnlängd 0,3.

    ReplyDelete
  3. Så fine gensere! Likte godt den øverste med M en på.
    Og ergelig at de er forkjølt igjen, god bedring til dere!!

    ReplyDelete
  4. Du har verkligen legat i och sytt! Själv är det riktigt lugnt på den fronten. Här är det så varmt så jag håller på att rinna bort!

    ReplyDelete
  5. Kolla in Ulliga gulliga sakers blogg. Du kan se den bland mina favoriter. Hon ska starta en "virkskola" och man fár lära sej att virka en mus. Kan vara värt att kolla upp.
    Hoppas att barnen bara blir lite förkylda.

    ReplyDelete
  6. Ingen idé att undvika förkylningar, men det vet du ju nu... fina och många tröjor! Jag blir avis som har svettats i typ en vecka med en och samma skjorta.

    ReplyDelete
  7. Superfina! Tät sicksack: testa dig fram på en skräpbit: typ stygnlängd 0,5 och bredd: tja, så mycket som man gillar: en del gillar bred sicksack en del lite smalare...
    Jo, lite stabilitet under är inte så dumt, gör susen när det gäller applikationer...

    Hihi, känner igen mig i förkylningarna...tror t.o.m. att T fått en liten sommarförkylning här trots 28 grader varmt och sol....Bara inte jag får den...

    Skönt, för dig, att du gett upp ang. ordningen hemma: jag har ju tre barn och vi bor alldeles för litet så här är det också grejer överallt...vilket jag egentligen inte gillar men har fått förlika mig med...

    ReplyDelete
  8. Hehe jooo! Men det är bra att vara noga! Jag har kastat ihop 4 klänningar nu på en dag...de två första skiter jag i att blogga om, och så denna....sen har jag sytt en åt min dotter med i morse....kommer bilder på den ikväll.

    ReplyDelete