Tuesday, June 2, 2009

Semesterlediga maskiner....

Nu skulle jag kunna skriva nåt jättekul, men det tänker jag inte göra. Vi har varit på middag hos mina svärföräldrar, och det serverades vin till maten. Och efter ett par glas vin kan man skriva mycket roligt. Eller man kan ju tycka att det är jättekul medans man skriver, men de som läser kan ju tycka att det är lite WTF (What The F#ck) över det hela. Så därför tänker jag inte skriva så mycket... Men det har inte blivit så mycket sytt, dotterns förkylningsastma byttes ut mot öroninflammation och sprucken trumhinna. Och sonen är fortfarande förkyld. Ingen sover, illafall inte nattetid och vi är alla väldigt trötta. Speciellt musen i köket, för den verkar fortfarande finnas kvar (min man hävdar att han fångade den, men han har väldigt bra inbillningsförmåga. Och jag kan höra nåt på kvällarna. Mannen tror det är grannens toadörr, men jag undrar jag...)
Så lite vin kan vi allt unna oss. (vi vuxna iallafall... Barnen får nöja sig med alvedon och antibiotika).
Nu är jag jätteinspirerad iallafall, och det ska sys så fort jag får tid. Jag lovar att det kommer att bli en syblogg med nya välsydda alster var och varannan dag. Fast just nu får jag nog nöja mig med att torka näsor, ögon och rumpor...

8 comments:

  1. Haha! Älskar att läsa dina roliga inlägg! Menar förstås inte att det är roligt att barnen är sjuka, men du skriver så himla kul! :) Hoppas de kryar på sig snart!

    (när jag ska lägga kommentar hos dig så avbryts det alltid, får se om jag lyckas denna gång)

    ReplyDelete
  2. Ja puh, typisk höst i en barnfamilj...och som den som är närmast barnen så slutar det alltid med att man själv får förkylningen lagom till att barnen börja piggna till....

    Men- det går ju alltid över! Och själv blir jag nog snart piggare...6 arbetsdagar kvar....sedan semester! Tjohoo! Och hinner sy!

    ReplyDelete
  3. Hm, håper barna blir friske snart! Jeg trodde endelig vi skulle ha en uke uten syke barn, men nei. Feber på yngstedatteren igjen. Tar visst aldri slutt..

    Håper ikke det er musen som har funnet veien inn i huset igjen!!

    ReplyDelete
  4. *asgarv* haha! Jag skrattar så tårarna sprutar! Ja tack och lov för att det inte va en välmående fisk! :0) Haha! Tack och lov för att det som skedde verkligen skedde i så fall! Haha! Kan inte sluta skratta! :0)

    ReplyDelete
  5. Äsch inte kul med sjuka barn!! Hoppas de blir bättre så ni kan byta ut alvedon och antibiotika mot glass...
    Klart ni ska få ta varsitt glas vin - klart som korvspad :-)
    Ha det bra!

    ReplyDelete
  6. He he! Ja, jag hade inte tänkt på de så jag blev tvungen att läsa en gång till när du skrev sådär :0) Va riktigt skoj :0)

    ReplyDelete
  7. hej, va mycket fint du syr, jag läser din blogg lite då och då, så nu tänkte jag att jag kanske ska skriva ett hej oxå.
    Så roligt det där med lovika vantarna, det kommer jag ihåg minsann, vad äckligt det var att ha dom i munnen, coh all snö som promt skulle fastna på dom. =) hihihi
    Visst är det så att du bor i australien.

    ReplyDelete