Thursday, June 4, 2009

Och ännu roligare blir det...

För nu ska mina halsmandlar opereras bort. Det ska bli riktigt kul tror jag, för åtminstone får jag vila i fyra veckor utan att använda rösten och ta starka smärtstillande, helt lagligt. Och äta glass i en månad. Det har doktorn sagt.
Nehej, det får jag visst inte. Jag glömde ju bort att jag har två barn som man måste prata med ibland, och ibland höja rösten åt. Sen får de nervöst utbrott om jag är i horisontellt läge i mer än två minuter. Så vila rösten och kroppen går bort illa kvickt. Oj, ja just det, smärtstillande kan jag ju inte ta, för en viss liten herre ammar ju fortfarande.

Barnen kan dock glädjas åt en tyst mamma,och åt glass en hel månad. Sen kan jag ju alltid blanda i lite ärtor och kyckling i deras så det blir lite nyttigare...
Och så har jag gett mig i kast med en dagisväska, och glömmer man bort att snedslån är sned (passande namn tycker jag, för den hamnar ALLTID snett), och att jag har sytt med två olika färger med tvillingnålen för att jag var alldeles för lat för att resa på bakdelen och gå och hämta en likfärgad tråd, så blev den ganska bra. Jag sydde av hörnen istället för att sy fast bottenplatta. Jag har alltid två miljoner saker i min väska, och ville inte att botten skulle trilla ut. Innehållet i min väska skulle nämligen lätt sänka Titanic, så bottenplattan gick bort.
Ha en trevlig helg!

17 comments:

  1. Så kul en dagisveske! Stilig stoff. Tenker den skal holde alle ting å plass.

    Og sykdomshistoriene tar jo ikke slutt hos dere!! Håper dere alle får det bedre snart og at opr din går bra! Barna blir nok veldig glade for å få is i en måned:)

    ReplyDelete
  2. Jättefin väska! Smart att skippa bottenplattan!
    Toppen att du kom på vad jag menade, ledsen att jag är så värdelös på att förklara..
    Lycka till med operationen!!

    ReplyDelete
  3. Hehe! allt är till salu till rätt pris! :0) Snygg väska!

    ReplyDelete
  4. Gillar din väska och som vanligt dina underhållande små berättelser! :)

    ReplyDelete
  5. Hoppas du mår bättre snart, och att operationen går bra! Väskan ser jättefin ut!/Carin

    ReplyDelete
  6. Du är bara för hárlig med dina kommentarer!!
    Jag áker till IKEA ganska ofta, har det runt hörnet. Nu för tiden säger jag inget till mannen, han fár krupp dá.
    Det är enkelt att virka. Det máste finnas en "virkskola" pá Youtube.
    Här fár du adressen till en pá spanska ( du som behárskar spráket:)
    Videona är lättförstaeliga.
    http://www.ganchoyagujas.com/2008/03/22/tutorial-de-amigurumis-1/
    Lycka till med det och med operationen.

    ReplyDelete
  7. Såg att det var lite krassligt hemma hos er... Hoppas alla börjar piggna till sig snart och att din operation går bra!

    Jag kom på att jag glömde tacka för den fina dikten som du hittat för ett tag sen. (Jag hade läst den förut, men den är verkligen jättefin!)

    Kram

    ReplyDelete
  8. Underhålla barn kan han...eller ja, mina ungar underhåller honom i alla fall! Och snickra lådbilar kan han..han har planer på att bygga en som gör 110 km/h. Raseriutbrott vet jag inte faktiskt! De han får själv verkar vara en aning okontrollerade, så där kan jag inte lämna någon garanti. De kommer sällan, men med brak! Svårt att sätta pris på honom och ska byxorna följa med blir det lite dyrare!

    ReplyDelete
  9. Han är iofs smal, men väldigt lång! Ska kolla med posten vad frakten kan tänkas bli! Självklart tar jag American Express...det drar du bara mellan skinkorna på honom när han kommer så blir de debiterat ditt konto!

    ReplyDelete
  10. Låter ju verkligen inge kul alls. Jodå visst går stämlarna att beställa men jag vet inte om de skickar utomlands. Om de inte gör det så kan jag ju hjälpa dig att skicka dom till dig. De finns på www.panduro.se sen heter de klichér finns massor av olika att välja mellan. De har även söta bomullstyger ;)

    ReplyDelete
  11. Fin dagisväska! Jag förlängde handtagen på mina så de gick lättare att ha på armen och på axeln. Plus att jag sydde en gigantostor eftersom två barn på dagis alstrar rätt mycket grejer att släpa...Tips är att sy en i vaxdukstyg: mycket bra att stoppa leriga prylar i...
    Men fy med operation! (fast du slipper ju eländet sedan)-fast mums med glass-och förresten, lek karl och då kan du inte lyfta näsan över täcket efter operation så då får din man ta i lite extra...hmm!?

    Hoppas det går bra med operationen och du får väl ladda upp med allsköns mutor (i.e. morötter..) till barnen första tiden- och klagar mannen: säg att då kan väl han vara hemma och ta hand om dem när du är så nyopererad...;-), så går nog det bra att skaffa mutor...

    Här står mannen och steker pannkakor till morgondagens picknick. Bra va! Själv försöker jag övertyga mig om att jag ska hinna sy en hel skjorta ikväll...ha ha.

    ReplyDelete
  12. Tror faktiskt inte att du är knäpp längre som köper lovikka vantar och använder mössor i Australien! Här är det Juni och jag springer i raggsockor!!! Bästa knepet att få mössor att sitta kvar är Karlssons Klister! Inga band hjälper här i alla fall!

    ReplyDelete
  13. Hejsan Lilla Barn, läste din kommentar på min blogg. (JNYdesign) Självklart kan du få köpa tyg. Om du går in på formuläret på bloggen och lägger din order och skriver att den skall skickas till australien på adressen, så kommer du att få en förskottsfaktura som skall betalas. Tyvärr kommer det nog inte vara rätt frakt på den, men jag kan senare maila dig rätt summa, efter det att du lagt din order. Betalning sker i förskott, det finns alla uppgifter för att göra en utlandsbetalning på fakturan.
    Maila mig när du lagt din order så ska jag se till att det blir rätt belopp. Jag kan tänka mig att frakten till Australien blir rätt dyr.
    Mvh Jenny info@jnydesign.se

    ReplyDelete
  14. Du. Jag har gjort den där operationen. Jag HOPPAS att de har briefat dig om allt. För mig glömde de att berätta en del väsentliga grejer.
    Men jag måste säga att det var det bästa jag gjort. Ever.

    ReplyDelete
  15. Lánge sen vi hörde av dej, hoppas att operationen har gátt bra.

    ReplyDelete
  16. Vad jag förstått ska Anna nog trycka upp det även på velour och bomull/lycra också. Och jag är nästan övertygad om att hon beställer en omgång till om det tar slut. Så jag tror det är lugnt. Men jag kan aldrig lova eftersom det är utom min kontroll:) Men en liten Anna-fågel har i alla fall visslat det i mitt öra tidigare, så det är inte taget ur luften.

    ReplyDelete