Wednesday, June 17, 2009

I'm alive.

Jag lever. Andas gör jag iallafall. Det är nästan en vecka sen jag opererades, och hittills har jag haft så ini bängen ont att jag inte ens har kunnat fälla upp laptopen. Operationen gick så bra att jag tyckte jag kunde få åka hem samma dag, men se det fick jag inte. Sköterskan frågade om jag hade ont och ifall jag behövde morfin. Nej tack, jag har inget ont alls. Jag har minsann fött två gigantiska 4.5kilos klossar utan smärtlindring, så en liten halsoperation är väl ingenting... Ha. Hahaha. Jovisst.....

Två timmar senare var jag inte lika morsk, och bad så ödmjukt om smärtlindring. (Ge mig hela förrådet). Intravandes kommer sjuksyster med två tegelstenar, nej förlåt tabletter i näven, varsågod. Jag stirrar lite lätt förvirrat på dem; vad menar du att jag ska göra med dom här??? Försökte förklara för lilla syster "muunnbfbf mommmbf nunummm!!!" (Hon förstod tydligen inte heller vad jag sa, men jag försökte förklara för henne att jag inte kunde svälja).
Fast till slut hade jag så ont att jag var tvungen att ta dem. Så här kul var det:

1. Ät en handfull krossat glas
2. Gurgla med saltvatten
3. Försök svälj två tegelstenar (eller tabletter, vilket som nästan)

Min doktor påpekade även att jag måste dricka mer (vatten...), och föreslog sugrör (!!??!!). Men faktumet kvarstår ju, att man lika förbajat måste svälja. Det momentet kommer man ju liksom inte undan...
Nåväl, det blir ju bättre säger de som överlevt. Hittills har jag på 6 dagar ätit två mosade bananer, 18 isglassar, en liter glass och ett ägg. Jag är ganska smal vanligtvis, men nu har jag gått ned så mycket i vikt att jag kan gömma mig bakom ett bordsben när vi leker kurragömma härhemma. Iallafall så har jag mycket trevlig bloggläsning att sätta igång med nu när jag har ork att fälla upp locket på min laptop. Fast det får bli i morgon, nu är det sovdags här!!

15 comments:

  1. Hej!

    Jag har tittat in ibland och tänkt på dig... Vad roligt att höra att du är tillbaka!

    Stackare, de där glaskross-tegelstenarna lät inge vidare - hoppas du snart får äta lite godare saker!

    Kram!

    ReplyDelete
  2. Undrade just hur det var med dig! Låter ju inge vidare med en sån där operation...Antar att du tröttnat på glass? Om man nu kan det?
    Önskar jag också kunde rasa i vikt på den dieten...eftersom jag är en glassälskare.

    Nåja, hoppas du snart mår bättre och orkar titta över kanten på täcket.

    Krya på dig!

    ReplyDelete
  3. Hmm, du skulle ha svarat på min förra kommentar så hade jag kunnat tala om exakt hur det skulle bli! Du är inne på 6:e dagen. Alltså har du passerat det värsta. Jag minns att jag vaknade den 4-5:e dagen och var övertygad om att läkaren glömt nåt verktyg i halsen. Jag ringde Danderyd och och grinade som en babian. Men de hade glömt att tala om att smärtan kulminerar efter några dagar och att det sen blir bättre. Vet inte hur det är med dig men jag fick äta medicin var 6:e timme dygnet runt. Lagom kul att ställa klockan mitt i natten.

    Så jag kan alltså trösta dig med att det inte kommer att bli värre än vad det är idag. Jag käkade mycket pannkakor kan jag säga!

    ReplyDelete
  4. Oj, oj, oj, litt av en uke du har hatt. Godt at inngrepet er overstått, nå kan det jo bare gå fremover!

    Håper du klarer å spise mer snart så du ikke forsvinner helt!!

    Pass godt på deg selv:)
    Stor klem herfra!

    ReplyDelete
  5. Och ändå orkar du blogga... jag tror jag har nåt sånt framför mig men jag tänker skjuta på det så länge det bara går.

    ReplyDelete
  6. Glömde skriva krya på dig och hoppas att det snart slutar göra ont!

    ReplyDelete
  7. Åh, stackare! Det låter inget vidare. Men nu går det nog raskt till det bättre, hoppas vi! Kul att se livstecken ifrån dig i alla fall! Krya på dig!

    ReplyDelete
  8. Ojojoj låter inget vidare... jag hoppas på snabb bättring! Du får nog ta och äta lite gräddglass istället för isglass så att du åtminstone blir lite större ;)

    ReplyDelete
  9. Stikker innom og ønsker deg riktig god bedring!! Spis en glass for meg også ;)

    ReplyDelete
  10. Välkommen tillbaka, din stackare. Men det värsta är över.
    Ta vál hand om dej och krya pá dej.

    ReplyDelete
  11. Välkommen tillbaka!! Krya på dig!!
    Kram

    ReplyDelete
  12. Men fungerar inte paypal i Sverige? Brukar ju stå som alternativ på Tradera ibland...

    Ät så mycket du kan så du inte försvinner helt...gräddglass låter ju som en bra idé...

    ReplyDelete
  13. Hejsan, jag tror nog du hinner med. Jag vet faktiskt inte hur mycket som är förbokat. Jag vet att 100m blev bokat inom första 5 timmarna (riktigt kul:)) men sen tror jag det lugnat ner sig. Annars på G i augusti är: sköldpaddorna, apor lejon, troll och ev mitt nyaste motiv... och förhppningsvis mer framöver. Kram på dig, och du jag vet att det är ett H-vette efter operation, men sen är det det bästa jag gjort i alla fall:) Nä inte det bästa, för det är att jag börjat rita tygmönster, men bra var det i alla fall! Helt klart värt det. Om det inte löser sig kan ju alltid jag köpa hem (paxa), men då blir det ju dubbel frakt???

    ReplyDelete
  14. Fy det lät verkligen inte som en trevlig upplevelse att svälja de där tegelstenarna. Om du mailar mig så kan jag maila dig tillbaka med alla artikelnummer för de ska gå att köpa var för sig. De har så man kan beställa katalog på deras hemsida både huvudkatalogen och en vår/sommar katalog. Men jag är som sagt osäker på om de skickar till varma australien. Men maila mig så kan vi lösa det =) amdadesign@gmail.com

    ReplyDelete
  15. Åh, din stackare! Hoppas du kryat på dig nu! :) Jag ska läsa vidare i bloggen så kanske jag får veta...

    ReplyDelete