Friday, June 19, 2009

Glad midsommar!

Innan min operation provsydde jag ett mönster ur Ottobre nr 1/2009, en singoallatop/tunika, och det gick hur bra som helst. Inget sprättande, alla knappar och hål hamnade där de skulle, den tog inte åtta år att sy klar och jag fattade instruktionerna... Tyger är väl inte så kul och knapparna matchar inte riktigt, men det gör inte så mycket eftersom det bara var på prov.



Sen håller jag ju fortfarande på med klänningen åt mig. Men det händer inte så mycket med den tyvärr. Ju mer jag ser den, desto mer less blir jag på den. Just nu ligger den i en kasse på golvet i köket, och där har den legat i tre veckor nu. Om vi nu har möss kvar i huset så kan de väl åtminstone göra lite nytta för sig, typ som Askungens möss. Kom igen nu Jack!! Var inte sur för att Gus knäckte ryggen i råttfällan, han skulle ha låtit bli jordnötssmöret... Och förresten var det maken som lade ut fällan, inte jag.

Trevlig midsommar allihop!

10 comments:

  1. Den var sååå skjønn da =) Håper du har blitt bedre i halsen din nå =)

    ReplyDelete
  2. Fin! Kul att du fått till det utan massa strul!
    Snart är du väl helt ok i halsen också!

    ReplyDelete
  3. haha, självklart rättvis fördelning av barnmaten!

    ReplyDelete
  4. Den blev jättebra!! Hoppas du mår lite bättre nu efter operationen? :-)
    Ang gyntherbyxorna, så syr man fast "beläggningen" räta mot byxornas avigsida. Sedan "vränger man runt" tyget så det hamnar rätt, och syr en stickningssöm (raksöm) längs kanten. Sedan har jag använt en tät zigzag (samma som för applikation) och sytt längs kanterna.
    Hmmm... inser att detta kanske är helt obegripligt.. maila bara så kan jag (försöka ;-) ) förklara mer :-)

    ReplyDelete
  5. Ja! Satsa på att dressera mössen i stället för att utrota dem-det är kreativt!

    ReplyDelete
  6. Har visst gått glipp av denne oppdateringen i bloggen min! Så fin tunikaen ble!
    Jeg har også sydd etter dette mønstert, synes det er veldig fin fasong.

    Håper musene kommer til nytte snart, så kjolen din blir ferdig!!

    ReplyDelete
  7. Vilket underbart tyg!! Antar att man kan hitta många tyger vi i Sverige bara skulle drömma om borta hos dig!! =)

    ReplyDelete