Saturday, May 16, 2009

R.I.P. Musse Pigg...

Musse är borta. Min man är väldigt pedagogisk, och lät som han pratade med en femåring när han förklarade att musen var borta.
Ja alltså, musen låg och sov på golvet. Fast han satt lite fast i musfällan, så det hade ju också kunnat bidra till att musen sov på golvet. Och sen sov han sådär jättedjupt att han inte gick att väcka. Så maken bara släppte ut honom i skogen medans han sov.
Vad gullig han är mannen min, han vet att jag helst hade sett att musen packat sin väska och flyttat ut på eget bevåg. Eller åtminstone oskadd. Men det tror jag inte han gjorde...
Iallafall så ska vi skura och tvätta och allt det där innan vi flyttar hem igen, så vi får bort alla ev musbaciller. Men nu är det helg och jättefint väder, så vi får väl se när det blir av.


Sykursen är himla kul. Vi dricker kaffe och äter massa onyttigt, och sen syr vi lite. (Väldigt lite. Det blir lätt så när man har mycket att prata om!). Min klännning/tunika lär ta flera veckor att sy eftersom jag bara syr på den på sykursen, och där sys ju som sagt inte så mycket. Däremot sydde jag en ny kanin åt Max, för hans första åkte ut genom bilfönstret på någonstans mellan Dee Why och Manly. (Tack Jade för att du slängde ut den, för det är jättekul när brorsan illvrålar i tjugo minuter medans man försöker hålla bilen på vägen och humöret under kontroll...). Den nya kaninen blev snarlik den gamla, så förhoppningsvis duger den.

13 comments:

  1. Den nye kaninen var kjempefin,så den duger nok =) Var det deg eller lill-frk han prøvde å forklare musens bortgang for...? ;)

    ReplyDelete
  2. Skulle kunna tänka mig en sån fin kanin själv... skönt att mushistorien fick ett vackert slut. Förresten - visst kommer jag ihåg Ronny och Ragge! Testa kimonomönstret vetja, det tar max en timme att sy den efter att man väl förstorat och ritat av mönstret.

    ReplyDelete
  3. Godt å høre at musen er borte!!

    Og veldig søt kanin:)

    ReplyDelete
  4. SKÖNT med musen! Och en väldigt fin kanin du fick gjort =)

    ReplyDelete
  5. Skönt att musen är väck! Underbar kanin!!

    ReplyDelete
  6. Världens roligaste inlägg!!
    Och din man har ocksa humor har jag förstatt.

    ReplyDelete
  7. Alltsa inte bara detta inlägg utan hela bloggen. Uttrycker mej sa konstigt ibland.

    ReplyDelete
  8. Tack för att vi får läsa din underbara blogg!! Du ska veta att dina inlägg muntrar upp här i allt kaos och elände, tack.

    Skönt att Musse flyttat ut till skogen igen, där han och alla hans vänner hör hemma ;O)

    ReplyDelete
  9. Det är så skönt att läsa vad du skriver! Du har sån härlig glimt i ögat när du skriver.
    Måste vara gott att få flytta hem igen..och den nya kaninen får man hoppas duger...Jade måste varit bra sur på lillebror för att kasta ut den förra...?

    ReplyDelete
  10. Hej allihopa! Jag vet inte riktigt vad etiketten är när det kommer till det här med bloggandet. Ska jag skriva svar på min blogg, eller på era bloggar? Jag skriver oftast på era bloggar, eftersom det väl är ganska trevligt tycker jag. Men ska jag skriva svar på min egen också??? Vill ju inte att folk som läser kommentarerna här, ska tro att jag är en riktig apa som inte svarar... Nån borde skriva en vett och etikett bok tycker jag!

    ReplyDelete
  11. Hejsan, har precis samma fråga när det gäller hur man svarar bäst på kommentarer:) Söt liten kanin tycker jag:) Jag har förresten ritat ett mössmönster, ska visa det strax, i bild inte i tryck det kommer sen. Så när mössen är borta ska du passa på och börja gilla dem. Nästa gång du ser en tänk på hur underbart söta små svarta blanka knappar dom har som ögon. Tycker små möss (ej stora råttor) är bland de sötaste som finns:) Men inte inomhus. Mina små ritade fick dock andra ögon med är söta i alla fall:)

    ReplyDelete
  12. Vad smart att ha band till armar och ben! Jag gillar verkligen att sy leksaker och annat till barnen.

    ReplyDelete