Thursday, March 26, 2009

På väg till stranden...

Så här ser det ut på vägen till stranden. Vi bor ganska så bra i och med att vägen går igenom bushland och att det inte är några vägar att korsa. Jättebra när man har en tvååring som gärna springer hit och dit, utan att bry sig om mamma så värst mycket...
"Look at the snake,mamma" kommenterade Jade sådär lugnt som bara en tvååring kan, medans mamma hoppade ungefär fem meter upp i luften. Som tur var det ju ingen orm, men det ser ju ut som en förståss. (Trädet menar jag...)
En sån här planta brukade jag ha i en kruka när jag bodde i Sverige, "Monstera" tror jag den heter. Den här finge nog inte plats i samma kruka...

Och en ormbunke, storlek större än den svenska ormbunken... Fast den ville vi inte gå så nära för det satt spindlar i ett nät framför, och undertecknad har en massiv fobi för sådana kryp... (Om man nu kan kalla såna pansarvagnar för kryp...).
Med syendet går det inte så bra just nu. Jag har inte alls haft tid, och dessutom sitter jag fast med en klänning med krage. Beskrivningen är på engelska, utan illustrationer förståss och väldigt fåordig. Mönstret för man förstora upp själv med rutsystem, så det kan ju hända att mönstret inte blir på millimetern rätt, och då skiter det sig kanske. Har haft så l ite tid, att min overlocker som jag köpte i helgen fortfarande sitter i sin kartong på golvet...



2 comments:

  1. Men guuud! Jag vill med bo i australien! :0)Måste vara underbart nu när vädret är så ostabilt i sverige! :0)

    ReplyDelete
  2. Du får komma hit och hälsa på! Och lära mig att sy ;)

    ReplyDelete