Wednesday, October 7, 2009

Man ska ha husvagn...

Den här :




Eller den här...
Själv så föredrar jag ju förståss den lilla svarta husvagnen. Den tar inte upp halva gatan när man kommer hem och ska försöka parkera nånstans. För det är ju lagom kul när man har bilen full med barn och matvarukassar, och måste parkera fem gator upp för att folk ställer sina åbäken så nära stranden som möjligt (dvs vår gata...).
Håhåjaja, först ut är en t-shirt till Max, för han har ju inga alls vid det här laget... Vad syr man mer åt små killar??? Klänningar är ju liksom uteslutet...
Sen blev det en till T-shirt åt Max och en klänning åt Jade, som hon förövrigt älskar såpass mycket att hon vägrar ha på sig nåt annat trots att det är askallt och regnar. Ska man va fin får man lida pin tydligen. Ungefär som mig i sexan, när man inte kunde ha mössa på sig fastän det var minus 30 grader och två meter snö för att man inte skulle förstöra frissan... Fast fashion och sånt kryper ju ned i åldrarna, även om jag tycker att 3-års ålder är lite väl tidigt...
That's it for now!

12 comments:

  1. Jättefina! Älskar applikationen!!!!!
    Håller med om att det är svårt till killar. Elias har typ 100 byxor ;-).

    ReplyDelete
  2. Hej! Ja, tänk att det är svårt att komma på roliga saker till pojkar. Själv har jag sytt en omlottis till pojkarna funderar även på en skjorta, det är något stora killen har som favorit nu. Han vill se ut som pappa.
    T tröjor med tryck är ett säkert kort, det uppskattas alltid av barn. Trikå tröjor har jag inte provat sy ännu kanske dags att börja.

    ReplyDelete
  3. Fin fina kläder! Gillar speciellt den gröna tröjan med applikationen. Så fint med applikationen och v-ringningen. Kanske snart dags för mig att testa v-ringning oxå?! Har inte vågat än...:)

    ReplyDelete
  4. Enig med deg: camping vognen er definitivt best på t-skjorten:)

    Fine klær!

    ReplyDelete
  5. Ha ha ha dá har du kommit längre än jag och grejen är att jag har posten rundan hörnan!
    har haft lite bröllop ivägen och lángväga gäster ( bröllopsparet) Snart áker dom och jag kan ta itu med mitt liv......hoppas jag.
    Háftiga bilder pá inlägget nedan

    ReplyDelete
  6. så fint med husvagnen på, du lyckades med en fin aplikation, alla tre är jättefina, ska vi sy nåt sånt till prästen?, eller en av mina vingarmiga?,bättre skötter det HEIMLAGA. LOL

    ReplyDelete
  7. Tack för kommentaren i min blogg =)
    Jättefinhusvagnsapplikation!

    ReplyDelete
  8. Såg din kommentar om virkningen. Alltid kul med kommentarer (börjar faktiskt få lite comments nu...). Idén var ju att börja sy lapptäcken och kuddfodral men symaskinen står där den står, med fodralet på! Så när virknålen kom fram så blev det liksom ett bra alternativ. Den är som sagt enklare att ta fram och släpa runt från köksbord till soffa till fotbollsträning till sängen... Jag har inte många mil som virk-artist men när jag väl erövrade Mormorsrutan (med hjälp av http://mormorsrutor.lindstromfamily.se/mormorsruteguide.html) så var jag såld. Nu är det Mormorsrutor till frukost lunch och middag. Du borde verkligen prova. Och by the way - husvagnströjan är super cool. Gillar hur du väljer dekorativt tyg till armar och enfärgat till bodyn. Och husvagnsillisen får du guldstjärna för - helt klart. Vad mer till killar??? Gubbkeps? Sag ett mönster pa http://monsterarkivet.blogspot.com/ eller en tuff kavaj! Pyjamas är alltid kul. Eller en ball slips!

    ReplyDelete
  9. Så gøy at du endelig har fått mønstrene! Gleder meg veldig til å se de tre kjolene du har begynt på:)

    Når det gjelder jakken; mudden skal være 20 cm, ikke lengre. Var det det du lurte på??

    ReplyDelete
  10. Vad kul att du tycker mina namnhalsband är fina! Jag har paypal så vill du beställa så är det bara att maila mig!

    Jättefina husvagnskläder, applikationen blev pricken över i:et!

    ReplyDelete
  11. Ojoj, jag som bara har killar brukar fråga mig desamma fast tvärtom....Mina grabbar har ganska mycket tröjor och mjukisbyxor....kanske en snygg fleece till sonen. För ni får väl ganska kallt ni me´.... Underbar grön tröja.

    ReplyDelete