Thursday, October 22, 2009

Svenska smultron i Australien!

Och de lyckades ta sig igenom tullen utan att bli konfiskerade!!! Man får ju annars inte ta med sig mat hit från utlandet, men dessa gick bra för de är virkade... De kom ända från Spanien från en tjej som är en hejare på att virka, hennes blogg heter Ia Nyckelpiga. Jag beklagade mig över att det inte fanns smultron här (jorgubbar finns ju förståss, men de är stora som golfbollar och smakar inte så mycket....), och så såg jag ett smultronstrå hon hade virkat och PANG, så kom hemlängtan som ett brev på posten. Och det var ju inte det enda som kom på posten, ett litet paket kom också. Innehållande ett supergulligt smultronstrå och två Max-böcker, "Max Balja", och "Max Nalle" (fast "Max Nalle" kom inte med på bild, för den sov Jade med när jag skulle fota.) Tack snälla, smultronstrået hänger i barnens rum såklart, och böckerna är en hit med Jade (Max är fortfarande i bokätarstadiet). Jag hade nämligen en Maxbok sedan tidigare, som Jade älskar ((Max Kaka). Så vi är båda två sååå glada, tack snälla Maria!!!
Och byxor åt Max, inte något speciellt med dem. Jag var bara tvungen att fixa till några brallor som går över knäet och som klarar asfaltstestet (dvs ramla på asfalt utan att slå upp knäna). Får se hur länge de är hela innan de får hål på knäna. Jag ger dem en vecka, men vi får väl se....

10 comments:

  1. Åh, vilket tjusigt strå! Verkligen svensk sommar!

    ReplyDelete
  2. Härliga smultron och fina byxor åt Max!

    ReplyDelete
  3. Åh vad mysigt med ett smultronstrå som håller året om! =)
    Mysiga byxor också, haha här är det smällkallt men där har ni shorts! =)

    ReplyDelete
  4. Hej, klart att det går bra att du länkar till mig. Jag har inte varit in hit och kikat tidigare, jättemycket fint du har gjort.
    Jag tar mig en liten rundvandring. Ha det gott!!

    ReplyDelete
  5. Vilket fint strå! Och byxorna ser sköna ut, spännande att se hur länge de är hela! Här kommer det lite snö så för mina barn blir det lite kallt ;-)

    ReplyDelete
  6. Vilket jättefint smultronstrå!

    Jag var tidigare idag på Ica=posten för att väga och ta reda på vad portot skulle bli, men tror du jag kom ihåg det efter handlingen, nej, tyvärr! Imorgon har jag förhoppningsvis fått reda på det. Angående paypal fick jag fram det här: 0,00 SEK - 25 000,00 SEK 3,9% + 3,25 SEK alltså c:a 10 kr. Jag hör av mig igen imorgon.

    Måste också säga jättefina byxor, gillar flodhästtyget! Och det randiga som du har nertill på byxorna är också jättefint, det är alltid slut när jag är på IKEA eller har det slutat tillverkas kanske?

    ReplyDelete
  7. Tack för allt fint du skriver, nu blir jag riktigt rörd och lite generad:)
    Är glad att du blir glad. Vet vad det betyder att fá nágot frán hemlandet även om de här sakerna tog en omvág om Spanien.

    Jag skulle ocksá vilja ha asfaltssäkra byxor till lilla N. ALLA och dá menar jag ALLA hennes tights har hál pá knäna.Sá gár det nár man leker katt eller bebis säger hon och jag kan ju inte förbjuda henne att leka det.

    ReplyDelete
  8. Vilka fina byxor! Har kollar runt på din blogg och är extra förtjust i dina söta klänningar. Ha det bra!

    ReplyDelete
  9. Åh vilket fint smultronstrå du fått! Härliga byxor :-) Kombinationen blått och senapsgult är klockren tycker jag.

    ReplyDelete
  10. Hi there, yes that's fine for you to post the link - no problem. Enjoy your weekend, too - well, I think you're on Sunday already, so enjoy your Sunday,
    Take care,
    Dawn

    ReplyDelete