Monday, October 26, 2009

Sommar inomhus iallafall...

Det här frottétyget köpte jag på tradera för jättelängesedan, av Mannagryn. Det är så fint att jag inte vågat klippa i det, men livet är för kort för att vela om såna saker så jag satte saxen i det. Ville inte göra massa detaljer på den eftersom tyget är så fint som det är. Den är jättesöt på, men nån livebild blir det inte än eftersom Jade inte stod still länge nog för att fastna på kameran. Väldigt somrig tycker jag!
Och vart är sommaren!??! Inte här iallafall... Här regnar det och är allmänt ruggigt och kallt. Och finns det nån som vet hur man får bort playdough fläckar från en skinnsoffa!??! Helst innan mannen kommer hem....

15 comments:

  1. Playdoh...ska man inte bara låta det torka och pilla bort??! Fast det blir ju gärna en mörk fläck efteråt...

    Har mailat dig.

    Nu ska jag attackera tyger och symaskinerna!

    ReplyDelete
  2. Hej.
    Är det mitt i högsommaren hos er? Går det att ha växter ute även när det är vinter eller klarar det inte det. Min syster pluggade i Brisbane för 7år sedan där hon träffade sin man och flyttade till New york med.Hon trivdes väldigt bra i Australien. Det verkar finnas mycket kul att göra där.

    ReplyDelete
  3. Superfint. Verkligen somrigt ;) / Linn

    ReplyDelete
  4. Underbart tyg och jättefin klänning!!! Längtar till sommaren igen!

    ReplyDelete
  5. Somrigt! Här väntar vi pá hösten som aldrig kommer men jag tycker vi kan ha det som vi har det!! 25-28 grader och solsken hela tiden!! Dá trivs jag.

    Ett tips är att införskaffa Mia Erikssons "virka amigurumi" En liten bok med RIKTIGT bra beskrivningar báde för nybörjare och vana virkare. Smá figurer som inte tar nán tid att virka, dá hinner man inte tröttna innan man lär sej:) Kostar ca 70 kr.

    ReplyDelete
  6. Nydelig! Godt å se litt sommer-mønster når det mørkner her i nord.

    ReplyDelete
  7. Så underbart fin! Jag har suktat efter mannagryns fina frottétyger länge på tradera, men ännu inte köpt något.

    Jag syr ihop grensömmen först och syr dekorstickningarna. Sedan syr jag benensömmarna. Jag använder ett tvådelat byxmönster och har alltså ingn söm på utsidan av benen om du förstår :-)

    ReplyDelete
  8. Underbart sommrig klänning och vilket härligt tyg! Avis:) Här är det oxå regn och rusk men bara 1 plusgrad, har tom fallit någon snöflinga idag...

    ReplyDelete
  9. jag älskar frotte och den här är hur söt som helst, vilken söt sommarklänning, jag tycker du syr mycket bättre änn mig, tusan gånger, men nu har jag klart kläderna till dina trollar, ta en liten koll, snart ser ni de på riktig, kram

    ReplyDelete
  10. Åh, vad fin! Jade kommer att bli sommarens toppensnäcka i alla fina klänningar du syr.

    ReplyDelete
  11. Hoppas det gick bra med fläckarna, jag har tyvärr inget tips, men klänningen är supersöt!!

    ReplyDelete
  12. åh vad fin!!! Har samma fläckproblem men ingen lösning;(

    ReplyDelete
  13. Gaah- välja mellan W och Meedom....! Inte lätt.
    Båda är bra på sitt sätt.
    Meedoms går ju till 3 år också..men de är stora i storlekarna: stl. 80 är som 86, så stl. 3 år blir ju då som 4år...

    Just nu syr jag mest W, men...tja, jag kan inte välja! Hur var det- är det inte jul snart? Hinta älsklingen därhemma....? "Lättfixad julklapp- vad mer kan en karl önska sig...?"

    Måste jag välja, så just nu: W. Men där är det ju storleksspannet som är problemet för just dig..

    ReplyDelete