Thursday, October 15, 2009

Sytt till mig!!!

Sydde en Singoallatop till mig själv!!!! Annars så blir det ju mest till de små i familjen.... Tyget var helt omöjligt att sy i, men men... Tyget är ett vintage John Kaldor tyg som jag hittade på loppis för nästan gratis penning. Det är syntetiskt så ingenting för Jade, med tanke på hennes eksem (kunde visserligen sytt en klänning fodrad med bomull, men hon har ju klänningar så det räcker och blir över iallafall...).



Sen sprättade jag upp ett örngott, och sydde en "klänning" åt mig själv. Den ser urtråkig ut, men sitter ganska bra på. Fast jag lär ju använda den över ett par jeans, eftersom jag nästan alltid har jeans på mig. Jag tror inte jag har haft klänning på mig (utan jeans eller tights) sen jag tog studenten. Typ.

15 comments:

  1. Snyggt jobbat att sy till dig själv! Det är du värd. Och så blev ju jobbet snyggt förstås!

    Ps. Hoppas lillkillen har roligt med sin nya upptäckt ;o)

    ReplyDelete
  2. Härligt! Jag syr nästan heller aldrig till mig själv, mest för att jag tror jag ska misslyckas. Du har lyckats =)

    ReplyDelete
  3. Så gøy at du har sydd til deg selv!
    Og så fine klærne ble, godt jobba:)

    ReplyDelete
  4. Superfina. Bra att du dyr till dig själv också ibland..;) /Linn

    ReplyDelete
  5. Jätte fint, jag är likadan har heller aldrig klänning utan tights eller jeans =) Mössmönstret är ett mönster från MADE BY ME som jag sen har ändrat lite på för att det inte ska vara en exakt kopia.

    ReplyDelete
  6. Tack för fint paket!!!!
    Har tänkt pá att göra en singoalla till mej själv som gár ner pá halva láret. Tights till det och ridbyxeláren försvinner:)))Det är magiskt.

    ReplyDelete
  7. Visst är det kul att sy till sig själv!

    ReplyDelete
  8. Jättefina! Jag syr i perioder, ibland bara barnkläder och ibland bara till mig, alltefter inspiration.

    ReplyDelete
  9. Vilka fina kläder du sytt till dig själv! Visst är det kul att sy till sig själv ibland också som omväxling? Ska försöka ta mig i kragen en snart och sy moln tröjan till mig själv som jag planerade för redan när jag såg att tyger skulle komma i rött. Varför prioriterar man alltid barnen,även när man syr?

    ReplyDelete
  10. Jätte-snygga! Tyget från örngottet var jätte-fint. Alltid lika kul när man som småbarnsmamma får tummen ur att sy till sig själv!

    ReplyDelete
  11. Och du lyckades alltså komma på hur 17 man får plats i ett örngott? Vad är tricket? Vatten utan bröd i 14dar?
    Inte så att jag hävdar att du är tjock eller så...tänker mest på mig själv :-)

    Fint var det du sytt iaf och visst är det kul att sy till sig själv. Själv har det mest blivit finklänningar...har varit för snål för att köpa sådana..utan sydde själv..frågan är vad man gör med dem sedan? Någon som behöver en mörkblå lång halterneck bal/extrafin klänning?? ;-)
    I bloggen har de dock aldrig hamnat av någon andledning...?

    Men nu ska jag lägga in räkningar och sedan kasta mig och sy...har faktiskt hunnit sy extra mycket i helgen...hur det nu gick till med tanke på allt annat som hände...

    ReplyDelete
  12. du behöver inte stressa dig för adressen, det var mest storleken, kanske sk jag göra det lite längre, fast klänningen ska va kort, precis ovanför knä, så var det på 70-talet. måste säga vad fina är de du har på detta inlägg, och att jade kommer att få mer änn en överräskning, vi har ju hela ålehns pippisortiment hemma, och hinner inte med. så tycker kanske lille tjusing rockstjärna får också nåt, ska vi se. kram för nu är du helt vaken, men jag, måste sova, så är det när man bor i andra sidan av världen.

    ReplyDelete
  13. Du har så rätt, det är mitt i natten! Klockan är just nu fem över fem och jag sitter vid datorn en stund med mitt morgonkaffe. Det har blivit lite andra rutiner nu sedan jag började jobba. Hektiskt och mycket att göra så jag har prioriterat ner min sömnad och bloggande. Såååå tråkigt! Men jag hoppas att det lugnar ner sig på jobbet igen så att jag kan börja häcka vid mina tyger igen =)

    ReplyDelete
  14. Vilka härliga färger det var på singoallatoppen! Tur att det var syntetiskt så behålla det själv ;)
    Örngottsklänningen ser mysig ut. Men jag måste erkänna att jag inte passar i örngott.. Jag försökte en gång, men blev lite stressad av att inte kunna få det över bysten. Och jag är inte särskilt stor just där. Undrar hur det blivit över magen, hehe.

    ReplyDelete