Sunday, October 4, 2009

Dunderklumpen


Min lilla Jade är verkligen Dunderklumpen nummer 1. Lika smidig som jag var vid samma ålder. Och lika smidig idag som då är jag. Så när jag och Jade är ute och går, så håller sig de svaghjärtade inomhus... Och nu har vi ju Dunderklumpen nummer tre, Max, som tycker att det här med klättra i trappor och sånt är busenkelt. Han kan till och med ta tre steg i ett när man ska nedför trappan. Han kan faktiskt ta hela trappan i ett steg. Det har han också gjort, och det kostade lika mycket som när Jade lekte Buzz Lightyear och slängde sig av soffan. Läkarbesök är inte gratis här inte.
Mannen säger att man lär sig av sina misstag. Joho tack. Häromdagen bet Max sig i tån (han var frustrerad), och har man sylvassa tänder så gör detta givetvis väldigt ont. Tårar och tandagnisslan i en kvart, sen var allt bra. Tills han blev riktigt förbaskad igen, och bet sig själv igen. I samma tå. Here we go again. Fast till hans försvar bör ju tilläggas att han har några av mannens gener också. Häromdan gjorde jag lasagne i ugnen, och bad mannen ta ut den när den var klar. No problems. Ugnsvantar på, lasagnen ut. All good. Tar av sig vanten, lyfter på locket (som jag lade på de sista 20 minuterna för att den inte skulle bli bränd) och bränner såklart halft ihjäl sig. Slänger tillbaks locket på lasagnen fort som fan, Svära, svära, svära, hoppa, hoppa, vifta och svära lite till. Mår genast lite bättre. Går fram till lasagnen och tar tag i locket igen, UTAN ugnsvanten. Som fortfarande är 120 grader varmt. Håll för öronen...
Karlar i alla åldrar brukar min mormor säga. Fast är man nyss ett år fyllda så kan man ju bli ursäktad, är man däremot 35 bast så kan man ju börja undra....
Nåväl, tillbaks till min lilla dunderklump som lekte med kameran så allt blev svart-vitt, utom klänningen. Fast jag tyckte det såg ganska snyggt ut, så det får nog vara så.
Jade har samma min som tjejjen på klänningen. Vad heter figurerna egentligen???
Och så här stor var fisken jag fångade....

15 comments:

  1. En sån underbar klänning och så roligt att få höra om små incidenter i er vardag :-) Jades min på näst sista bilden är ju precis som den lilla flickans på klänningen!

    Jag undrade lite hur du fick allt svartvitt utom klänningen, men för att få reda på det kanske jag måste fråga Jade då ;-)

    ReplyDelete
  2. Haha vilket gulligt inlägg, hihi karlar...=)
    Klänningen är superfin, läckra bilder!

    ReplyDelete
  3. Underbart fin! Dunderklumpen är ju bara för söt och dottern oxå så klart!

    ReplyDelete
  4. Vilka härliga bilder! Superfin klänning!

    ReplyDelete
  5. Hihi! Jag måste ju erkänna att jag faktiskt tagit ut en kaka ur ugnen UTAN grytlappar! Men, bara en gång...hittills...

    Supersöt klänning på en supersöt Jade!

    ReplyDelete
  6. Hahaha jo det där med humör och klantighet är alltid roligt, åtminstone i efterhand =)
    Jättefina klänning Jade har på sig! Passar superbra

    ReplyDelete
  7. Hahaha...ja se killar! Att göra det EN gång må väl vara hänt...men två gånger, direkt efter varandra...tänk vad charmiga de är...!
    Klänningen är underbar!

    Bilderna är väl jättefina, perfekt med barn som gör att det blir ett nytt grepp...

    Jade är superfin i sin klänning! Apropå figurerna och barn så fick vi en skiva för något år sedan, med massa barnmusik på. Bl.a. dunderklumpens visa...och tro det eller ej men alla tre ungarna älskade just den...så den har snurrat "några" varv i bilen vilket gjorde mig avogt inställd till att sy i tygbiten jag har...och snart har väl alla blivit så stora att tyget inte räcker till något.
    Och nu har jag inte hört visan på länge också så...

    ReplyDelete
  8. åhh, detta var en superfin klänning, nu måste du berätta hur fick du tyget, jag buder och buder på tradera men få aldrig det, du får garna, visla till mig nästa gång hur man gör, snart måste jag som på western, pistol i handen få min efterlängtad dunderklumpen låka. och så gjorde du kanske?

    ReplyDelete
  9. Killar ;-).. Trodde fotot skulle vara så, snyggt! Och superfin klänning!

    ReplyDelete
  10. Hon blir nog konstnär när hon blir stor. Superfin klänning. Jag har fyra örngott av det tyget i blått som jag aldrig kommer att kunna klippa i. Jag och mina systrar hade dem när jag var liten och det är mina barns favoritörngott. De har dem även på dagisvilan för att de tycker så mycket om dem. Och att köpa tyget 2hand är ju svinigt dyrt... Kul att du fått tag på det!

    ReplyDelete
  11. Åh, ja livet er herlig!!

    Kule bilder av en søt Jade i fin kjole:)

    ReplyDelete
  12. Jättefina bilder med svartvit bakgrund! Och fin är hon i sin klänning också!

    ReplyDelete
  13. ahaaa, jag fattar nu, men om det kan vara rätt så dyr, jag får väl hoppas på att jag har underbar tur att hitta på lopis, det finns ekonomi gränser för mig, detta gäller också om de fina moln och alla jny tyger, jag älskar de, men så mycket pengar är jag inte redo för att betala, tyvärr. iaf bara säger igen att dunderklumpen är så häftigt! kram!

    ReplyDelete
  14. Du har rätt, nu vill jag inte se kantband på ett tag. Frottén är plastad när man köper den. Det är sån som man har i sängar för att skydda mot kiss-i-sängen till exempel.

    ReplyDelete