Wednesday, October 14, 2009

Summer is here!!!


Den här klänningen tog lång tid... Hade inga blixtlås hemma, och är allergisk mot att sy knappar just nu. Blixtlåset blev inte riktigt bra längst upp, ser lite ojämnt ut. Men sprätta är ännu värre än att sy knappar, så det får vara. Mönstret var Siri jättesnäll att skicka till mig (tillsammans med ett annat mönster som jag inte har provat ännu). Tygen är alla loppistyger, önskar jag hade mer av frottén eftersom jag älskar färgen och att den är så härligt mjuk!

Nu ska vi gå ut och njuta av våren (för sommar är det ju inte riktigt än) så länge det varar.

17 comments:

  1. Härligt blå! Min äldsta dotter påstår att hon gick klädd i ljusblått tills hon var 12 och började säga i från...

    ReplyDelete
  2. Oj vad jag blir avundsjuk när jag sitter här i kalla trista sverige och huttrar med knottriga armar, och ser de kala träden utanför fönstret böja sig hårt för den naggande vinden. Lite vår hade inte skadat här heller. ;) Och vilken söt klänning, riktigt ljuvlig! =) (En första hälsning av en tjuvläsare. ;)) Hälsningar Smågryn / www.smagryn.blogg.se

    ReplyDelete
  3. Åh, så fin den ble!!
    Gøy å se den i helt andre farger enn hva jeg har laget den i:)

    ReplyDelete
  4. Jag gillar inte heller att sy knapphål eller dragkedjor. Har kommit på ett tricks att slippa det. Jag gör ett sprund bak eller fram för att öka öppningen. Du kan se det på min prickiga klänning Juliette har. Skriv om du vill ha en detaljerad beskrivning.

    ReplyDelete
  5. Såg pa tv häromdagen att det finns folk som har knapp-fobi, som alltså är skiträdda för att ta i en knapp och börjar skrika o gråta. Eftersom det inte har varit 1.april på länge stämmer väl det och vi tycker synd om dom ;)
    (själv syr jag också hellre blixtlås än knapp, men skriker bara om jag ser en mus)

    ReplyDelete
  6. Jätte söt!!
    Jag blir så avis på er som har vår här i sverige är det kallt och snö på vissa ställen =)

    ReplyDelete
  7. Supersöt!! önska med att ja hade en liten tjej att sy till... :)

    ReplyDelete
  8. Vilken söt klänning ;-) Görs idag då??

    ReplyDelete
  9. Vilken fin klänning. Härligt tyg!

    ReplyDelete
  10. Hej,
    Skall försöka göra en bra förklaring med bilder.
    Jag börjar idag och försöker få in det tills imorgon. Detta sätt är roligt och det blir så himla fint tränsen är lite knepig men det går bra att sy i ett band eller tjock tsnöre.

    ReplyDelete
  11. Underbar klänning! Låter härligt med vår, här var det -12grader i går morse!!! Brrr...

    ReplyDelete
  12. Superfin! Jag avskyr både knappar och dragkedjor...men måste jag välja så blir det helst knappar...i värsta fall kan man ju ersätta det med tryckknappar...då slipper man knapphål....

    Här är det burreburr höst- svinkallt på morgonen aningens varmare på dagen och fasans kallt på kvällen...den enda räddningen är att kasta sig in i bastun...(synd bara att rummet utanför bastun, där man ska kunna relaxa, är delvis fyllt av mina tyger...hmm....)

    ReplyDelete
  13. Den klänningen blev riktigt fin!

    //Lina

    ReplyDelete
  14. Så underbar! Här snöade det igår..

    ReplyDelete
  15. Oi. Parabéns por seu excelente blog. Gostaria de lhe convidar para visitar meu blog e conhecer alguma coisa sobre o Brasil e nossa luta contra o comunismo. Abração

    ReplyDelete
  16. grattis, q suerte tienes, yo ninguna, no gano ni un chiclets, jag vinner inte en tugummi, men idag har du haft tur med dig, gå inn på bloggen och kolla själv.kram!

    ReplyDelete